Streamstix

Forord

Streamstix selger sportsfiskeutstyr til alt fra proffe, til amatører som meg selv. De selger ikke kun sine egne produkter, men også produkter fra Ross Worldwide, Carron, Thomas & Thomas osv. Nettbutikken er laget av Nordisk E-handel og front-end utviklet/seo/tekstet/strategi, designet osv. av meg.

Prosess

Fokusområder: Fokuset mitt var å lage en nettbutikk som representerer eleganse, kvalitet, logiske fokusområder, enkelhet, oversikt og viktigst av alt, fiskestemning. Jeg valgte en hvit farge som bakgrunn til innholdet, slik at det skal komme øyeblikkelig i fokus. Det er tross alt innholdet som er det viktigste! Hvitfargen skaper en sterkere kontrast enn de andre elementene og fullfører dermed jobben sin.

Knapper: Knappene har bevisste farger. Jeg har valgt gule farger på kjøpsknappene fordi det tiltrekker folk til å gjøre en handling. Gult assosieres ofte med salg, som er også er en fin bonus. Blå har jeg valgt på knappene som er nest viktigst, der man gjør en handling (f. eks «Blogg om», eller «Fortsett»). Grå har jeg brukt på de knappene som er nøytrale (f. eks «Oppdater», eller «Endre»).

Rødt assosieres ofte med fare, blod osv. her i vesten, så derfor har jeg valgt denne fargen til f. eks «Avbryt» knappene. Vær obs på at rød farge assosieres med blant annet lykke, fest, renhet og liv i store deler av østen. Det var ikke så farlig i mitt tilfellet, fordi Streamstix ikke selger noe særlig til østen.

Sosial Sirkel: Jeg lagde også en Facebook side, Twitter side, og en UserVoice side, slik at man kan få tak i Streamstix andre steder også. Designet på disse sidene er likt designet på nettbutikken som er viktig for å skape en helhet og ikke minst profil til firmaet.

Tjenester: Design, front-end, strategi, teksting, SWOT
Nettside: http://streamstix.no/

Streamstix Forsiden